søndag den 2. oktober 2011

Sukkerfrie kokostoppe

Da min far har  fået sukkersyge for nogle år tilbage og jeg mener at der skal være noget for alle, forsøger jeg mig frem i den sukkerfrie verden også.

Min far har altid elsket kokosmakroner, men da de er sprængfyldt med sukker, er det jo ikke ligefrem det bedste.

Denne opskrift er en jeg har lavet en del gange efterhånden, og min far har godkendt dem som et udemærket alternativ til de rigtige kokosmakroner...selvom smagen ikke helt rammer, men det er jo pga det manglede sukker.

Denne gang har jeg også forsøgt med nogle sukkerfrie "kransekage" stykker, men da jeg prøvesmagte dem synes jeg altså ikke de er værd at ligge opskrift ind på, før jeg har justeret den lidt....de smagte af ingenting :-/

Sukkerfrie kokostoppe:

100gr kokosmel (ca 2½ dl)
3 æggehvider
sødestof svarende til 72gr sukker

I en lille gryde eller kasserolle blander du kokosmel, æggehvider og sødestof. Under konstant omrøring varmer du blandingen op, til den er godt lun.
Sæt dejen i små toppe på en plade med bagepapir og tryk dem lidt sammen med fingrene.

Bag dem ved jævn varme ved 175 grader, i ca 8-12 min.

Hold øje med dem, da det afhænger af ovnen, hvor længe de skal have.

Når de er kølet af kan man evt. dyppe bunden i smeltet mørk chokolade (70%)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar