søndag den 2. oktober 2011

Kransekagekonfekt

Jeg elsker kransekage og jeg har hidtil kun fået det en gang om året, nemlig til nytår hvor min søster plejer at lave kransekage. Jeg har længe tænkt på, selv at komme i gang og forsøge mig med det og når jeg nu alligevel var i gang med en masse til sønnens fødselsdag, kunne jeg jo lige så godt presse det ind også :-)

Jeg lavede det som kransekage konfekt, men næste gang skal jeg helt sikkert lave de rigtige trekantede stykker.

Opskriften er fra Odense marcipan

Kransekage:

500 gr. marcipan
250 gr. sukker
110 gr. past. æggehvider

evt. mørk chokolade
et. flormelis til glasur

Æggehvider og sukker kommes i en skål og står ca. 30-45 min, så sukkeret opløses i æggehviderne.
Arbejd sukker og æggehvider godt sammen med marcipanen. Dette er virkelig slimet, men langsomt bliver det en fin masse.
Kommer i en sprøjtepose med enten trekant tylle eller med stjernetylle.....an på om man vil lave trekantede stænger eller konfekt.

Bages ved ca. 220 grader til de er gyldne.

De smager super godt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar