torsdag den 15. marts 2012

Mine første macarones

Det er ikke blevet til mange kager den sidste tid, da jeg i starten af februar var igennem en stor operation og derfor har ligget på langs siden og generelt skal tage den med ro (det sker dog helt automatisk, når man ikke har det godt)

MEN, jeg blev 1 år ældre den 6. marts og min familie var derfor inviteret til lidt kaffe og kage i lørdags. Derfor blev jeg jo nød til at hive mig selv lidt op og ad flere gange og med hvil undervejs, lykkedes det mig at lave lidt kager til gæsterne. Ikke noget vildt og voldsomt og der er heller ikke gjort voldsomt ud af pyntningen. Men de smagte godt:)

Jeg har længe gerne ville forsøge mig med macarones og jeg synes de var overskuelige og hurtige at lave, så derfor gik jeg i kast med projektet. Første plade lykkedes super godt og hævede rigtigt i ovnen. Næste plade, hmmm hvad skal man sige: der døde de alle sammen ! Eller rettere sagt, kønne så de sku ikke ud, de smagte dog stadig super. Det er citron macarones lagt sammen med lemon curd. (opskrift skal nok komme)


Herudover fik jeg lavet toblerone cupcakes, med topping af hvid chokolade, overtrukket med mørk chokolade. En yderst lækker sammensætning. De blev også kun lige sat på bordet, så var de væk :)



 Herudover blev der lavet cookies med havregryn og rosiner , sukkerfrie muffins og lidt regnbue muffins med smag af appelsin og mandel.

Der blev ikke lavet særlig mange af hver slags og heldigvis havde jeg også god hjælp fra min kære mand :)



På søndag kommer mandens familie forbi til fødselsdagskaffe og de forventer nok også lidt kage :) Så må jeg se hvad jeg orker at lave ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar